דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אסטרולוגיה, כשפת מודעות - המשך 

מאת    [ 18/09/2006 ]

מילים במאמר: 881   [ נצפה 3756 פעמים ]

אסטרולוגיה, שפת מודעות - המשך

במאמר הקודם העליתי את השאלה, האם אסטרולוגיה הינה שפת מודעות או שמא הבל הבלים? ציינתי והראיתי את שתי פניה, זו של ההורסקופים והתחזיות ואת זו שמתרגמת נתונים אסטרונומיים לכדי נתונים אישיים.
ברור לחלוטין, למי שקרא את המאמר הקודם, כי תכליתה של האסטרולוגיה להיות שפת מודעות. מאחר וכך אנסה בשורות הבאות להציג ולבאר את תכליתה.
הנחת היסוד שיש לקבלה, ולו רק לצורך הבנת מאמר זה, היא ההנחה שמקריות אינה קיימת במרחב הקיום שלנו. אומנם יהיו רבים שיחלקו על הנחה זו ובעיקר "ההגיוניים" וה"מדעיים" שבינינו, אך מספיק היבט אחד קצר על הסביבה והטבע בכדי להבין כי קיים סדר וארגון בכל הסובב אותנו, סדר ואירגון אינם עולים בקנה אחד עם מקריות ואקראיות. אפילו המילה "בסדר" המגדירה מצב / מציאות / הלך רוח, נובעת מתוך ה"סדר". האות "ב" בתחילת המילה יוצרת את הייחוס אל תוך המושג "סדר", "בתוך הסדר". כלומר כאשר הדברים מסודרים, מאורגנים ומתקיימים במסגרת "הסדר הטבעי", אנחנו מרגישים "בסדר". כאשר הדברים אינם מסודרים, אינם מאורגנים או חורגים מה"סדר הטבעי" אנחנו לא מרגישים "בסדר".
לאחר הקדמה ארוכה זו על הנחת היסוד - אין מקריות - ניתן להתחיל להסביר את תכליתה של אותה שפת מודעות - אסטרולוגיה.
אך לפני זה, אולי ראוי לבחון את ההבנה של "שפת מודעות". מודעות הינה הגדרה פשוטה למדי ועדיין לא ברורה. רובנו מייחסים, בשוגג, מודעות לידיעה! אין זה כך! ידיעה אינה מודעות ומודעות אינה מתקיימת מתוך ידיעה בלבד. ידע הוא רכיב אינפורמטיבי בלבד בעוד שמודעות הינה תוצאה של הבנה. ההבדל בין ידע לבין הבנה הוא עצום, זה ההבדל הנובע מקיום או העדר של חוויה. כל הגברים הבוגרים יודעים מה משמעות המושג "לידה", אף גבר אינו מבין מה משמעות המושג "לידה". הסיבה לכך פשוטה, אף גבר עדיין לא חווה לידה! מתוך דוגמה זו יקל להבין כי מודעות אינה יכולה להתקיים על בסיס ידע כל עוד החוויה ההופכת ידע זה להבנה, חסרה.
להיות מודע למשהו, משמעו להיות מבין את אותו משהו. להיות מבין את אותו משהו הינו שילוב של מידע וחוויה של אותו משהו.
אם כך, תאמרו, ששפת המודעות היחידה הינה שפת החוייה, ובצדק תאמרו כך. אם כך מדוע אין חוויותינו הופכות אותנו למודעים? התשובה לכך פשוטה, כי אין אנו מקדישים אפילו רגע להבנתם! אומנם האלמנטים המרכיבים הבנה קיימים אך הפעולה חסרה. מרק עוף מורכב ממים ועוף, קיומם של שני המרכיבים אינו מבטיח את קיומו של המרק, רק פעולה של בישול שני המרכיבים ביחד ייצור מרק.
שפת מודעות, אם כך הינה שפה שיש בה בכדי לקחת את הנתונים (מידע) הכרוך בחוויה, לחבר את המציאות הקיימת (חוויה) ו"לבשל" אותם יחד לכדי מודעות.
בניגוד למכשירים/ אביזרים המגיעים עם הוראות הפעלה, אין אנו נולדים עם הוראות שכאלה, וטוב שכך. ועדיין קיים סדר ותכנון (אין מקריות) שאינו נהיר ואינו ברור לנו בכל הנוגע לחוויה האישית של כל אחד מאיתנו. שאר בעלי החיים בטבע מתקיימים בתוך חוויה קולקטיבית ועל כן יצירת הגדרות מוכללות לגביהם הינה פשוטה, לעומתם אנחנו "בעלי חיים" אינדיבידואליים ומכאן שההגדרה שלנו הינה אישית ופרטנית. אין שני אדם הדומים זה לזה במהותם ובחוויתם.
מכאן שהקושי העיקרי שלנו, כאינדיבידואלים, אינו רק להבין מה ואיך באנו לעשות כאן, אלא גם להבין את הניואנס הפרטני של כל אחד מאיתנו בתוך הכלל. אין זה מספיק שנבין את תפקידה של האנושות ואפילו אין זה מספיק שנבין את תפקידו של העם אליו אנחנו שייכים או הקבוצה הדמוגרפית בה אנו חיים, אין זה מספיק אפילו אם נבין את הסביבה הקרובה שלנו, כל עוד איננו מבינים בצורה מדויקת את האינדיבידואל שאנחנו.
תזות ותיאוריות על התנהגויות ומבנים אנושיים קיימים מאות בשנים ומתחדשים חדשות לבקרים אנו יודעים לזהות מאפייני התנהגות ואנו יודעים לשייך אותם דמוגרפית, סוציו אקונומית ואמונתית. יש לנו הגדרות מובנות שאנו מתאימים אותם באופן כוללני למרות שאנו יודעים כבר מזמן שכל אדם הוא עולם ומלואו ושונה מהאחר.
ההגדרות המובנות והשטנצים הכוללניים אינם עונים על השאלה הפרטנית, הם אינם פותרים את שאלת הייחודיות, את הגוון האישי המיוחד והחשוב. זו השאלה שכל התיאוריות והתזות משאירות ללא מענה.
על מנת לענות על שאלה זו, על מנת לבחון ולהבין את הייחודיות הפרטנית נדרש כלי / מידע מסוג אחר. מידע זמין קיים, הכלי להבנתו קיים אף הוא - מפת לידה אסטרולוגית.
ראוי להבין כי רגע לידתו של אדם מונצח באופן מדויק ומוחשי על ידי מערך אסטרונומי מדויק. באותו הרגע בו נולד האדם, אותם כוכבי לכת המרכיבים את מערכת השמש שלנו מצויים במיקומים, בזוויות ובהיבטים מדויקים. מערך זה מכיל אינפורמציה מסוימת, אינפורמציה שאם מחברים אותה לפרמטרים נוספים, כגון השם הפרטי, מקבלים אינפורמציה ייחודית וספציפית. המכשול היחיד שנותר הוא היכולת - שפה - לתרגם מידע זה לכדי הבנה ותהליך.
היכולת להציב מול האדם את המידע הזה בצורה ובמתכונת שיש בה בכדי ליצור בהירות וראיה, בדומה לבהירות וראיה שמפה גיאוגרפית מייצרת למנווטים או למטיילים, היא העוצמה הקיימת בתורת האסטרולוגיה.
השימוש באסטרולוגיה ליצירת תחזיות וצפי דומה למצב בו אדם מחפש את דרכו באזור לא מוכר ובמקום לקבל הדרכה על הדרך הנוחה והמהירה למחוז חפצו הוא מקבל תחזית האומרת שבעוד מספר שעות הוא יגיע לשם.
הטענה כי "זה מה שאנשים רוצים לשמוע" אינה חוסר אמת, אך היא חסרת אחריות. כי כאשר חוסר הבהירות וחוסר הוודאות מצויים בחיי אדם הוא מחפש פתרונות ומתוך בורות וחוסר הבנה הוא יקח כל תשובה שתינתן לו ובלבד שמצוקתו תיעלם. אישה שאינה מוצאת בן זוג ומצויה בלחץ של שעון ביולוגי, תשאל "מתי" במקום "למה", אדם שפוטר מעבודתו ומצוי בלחץ קיומי ישאל "מתי" ולא "למה" וכן הלאה.
אין אנו רגילים לשאול למה, כי הלמה מוביל לתהליך ואנו מחפשים פתרונות מיידים. תהליך מוביל למודעות, פיתרון מיידי משאיר את הבורות.
אסטרולוגיה הינה שפת מודעות כאשר תכליתה ביצירת הבנה שמולידה תהליך היוצר ערות ומודעות.



באהבה רבה

רובי
רובי גוטליב, יעוץ,ההדרכה וטיפול אנרגטי
robi@astrologya-cosmit.com
http://www.astrologya-cosmit.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב